Kiemelő fotó - Ezt üzenik a hírességek – Ne egy balesettel kerülj a címlapra!

„Maradj ember a volán mögött is!” – üzeni Anger Zsolt, Balázs János, Görbicz Anita, Kautzky Armand, Pindroch Csaba, Szalóczy Pál, Vincze Ottó és Weisz Fanni a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. legújabb kampányában. A kezdeményezés célja a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása.

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. tevékenysége túlmutat a boxutcák és garázsok világán. Az ügynökség aktívan kíván tenni a hazai közlekedéskultúra fejlesztéséért, a közlekedésbiztonság javításáért, a súlyos vagy végzetes közlekedési balesetek számának radikális csökkentéséért.

Legújabb figyelemfelhívó kampányukhoz nyolc, a szakmájában kiemelkedõ, méltán elismert személyiség csatlakozott. Színész, zenész, sportoló, modell és mûsorvezetõ is felhívja a figyelmet arra, hogy a KRESZ szabályait tiszteletben tartó biztonságos közlekedés és az emberséges viselkedés sokkal fontosabb annál, mint stressztõl fûtötten rohanni valahova.

A reklámfilmek fõszereplõi a címlapról kilépve arra mutatnak rá, hogy néha ugyan a kimagasló eredményeik, szakmai sikereik helyett apró bulvárhírek kapcsán olvashatunk róluk a sajtóban, mégis inkább az ilyen témákkal kerüljenek rivaldafénybe, mint egy súlyos közlekedési balesettel összefüggésben. Saját üzeneteikben felhívják a figyelmet többek között az elsõbbségadás, a láthatóság, a kölcsönös bizalom és az empátia fontosságára, valamint a vezetés közbeni telefonhasználat, a hangos zenehallgatás és az indulat-vezérelt döntések veszélyeire is.

A „Maradj ember a volán mögött is!” szlogen ismerõs lehet, hiszen a mostani a tavasszal Michelisz Norbi, Talmácsi Gábor és Szujó Zoli közremûködésévek indult kampány folytatása.

A közlekedési balesetben elhunytak száma 2020-ban 450-re csökkent Magyarországon. Ez a szám még mindig rettentõen magas. A HUMDA kiemelt célja ezért a súlyos és halálos kimenetelû közlekedési balesetek számának radikális csökkentése. Ezt szolgálja a társadalom széleskörû, szemléletformáló nevelése a nemzetközi példák átvételével, innovatív technológiák bevonásával az Európai Unió és az ENSZ balesetmegelõzési irányelvei mentén. Ez persze nagy munka, amibõl mindenkinek, az autóvezetõknek, a kerékpárosoknak, a gyalogosoknak, szóval a közlekedés minden résztvevõjének egyaránt ki kell vennie a részét. A HUMDA abban bízik, hogy plakátok és látványos filmek üzenetei célt érnek és gondolatébresztõen hatnak a közlekedés valamennyi résztvevõjére.

A kampánnyal a televízióban, közterületen, tömegközlekedési jármûveken, online felületeken és a nyomtatott sajtóban is találkozhattok.

(Középsuli)

Széchenyi logok