
2022. december 11-én az az esti órákban egy állampolgár az édesanyjához kért segítséget, aki egy másik településen tartózkodott és rosszul lett. A bejelentõ hozzátartozójával a szomszédok sem tudták felvenni a kapcsolatot, mivel olyan állapotban volt, hogy a feltett kérdésekre nem tudott válaszolni, csak azt hallották, hogy a lakásban van és mond valamit, de az ajtót sem tudta kinyitni.
A hívásfogadó az eset tisztázását követõen pontosította a bajba jutott nõ címét, majd a bejutáshoz szükséges információkat is igyekezett megtudni, majd több résztvevõs konferenciahívást kapcsolt mindhárom készenléti szerv bevonásával. A mentõszolgálat munkatársa kérdezett elsõként, majd jelezte, hogy a további kérdésekre a katasztrófavédelemnek van lehetõsége. A katasztrófavédelmi mûveletirányító a bejutással kapcsolatos kérdéseket tisztázta, majd ezt követõen a rendõrség tevékenységirányítója is bekapcsolódott a hívásba. A készenléti szervek példaértékû összefogásának köszönhetõen az idõs, bajba jutott nõhöz idõben érkezett a segítség.
A hívás kezelése és a három készenléti szerv együttmûködése pozitív példája a konferencia kapcsolás fontosságának és a kiemelkedõ segítségnyújtásnak.