
A bankok az online belépéshez és a tranzakciók jóváhagyásához kétlépcsõs hitelesítést követelnek meg, az ügyfélnek a jelszón kívül egy másik módon is azonosítani kell magát.
Ez az azonosítás történhet az ügyfél birtokában lévõ kódgenerátorral, az ún. tokennel, amely a sorozatszámától és a használat idõpontjától függõen egy egyszer felhasználható, rövid ideig (1-2 perc) érvényes kódot szolgáltat, vagy az ügyfél által megadott telefonszámra érkezõ SMS-ben szereplõ szám megadásával.
Elõfordulhat azonban olyan eset is, amikor a másodlagos hitelesítéshez elégséges csak a telefonon megjelenõ felugró gombot megnyomni, vagy az ujjlenyomat-olvasóhoz hozzáilleszteni az ujjat.
Ezek a jóváhagyási kérelmek megjelenhetnek az ügyfél telefonján akkor is, ha nem személyesen maga az ügyfél, hanem a bankszámlája felett rendelkezõ más személy kezdeményezte a belépést vagy a tranzakciót.
Ha egy csaló próbál belépni vagy hamis tranzakciót indítani, az ügyfélnek ugyanúgy meg kell adnia a másodlagos hitelesítési adatokat ahhoz, hogy a belépés vagy a tranzakció sikeres legyen.
Mit tegyen, ha hamis azonosítási folyamatot észlel?
Mindig ellenõrizze, hogy a belépési kísérletet vagy a tranzakciót, melyet jóvá akar hagyni, valóban Ön, vagy az Ön által megbízott személy kezdeményezte! Sose hagyjon jóvá ismertlen kérést!
A kapott jóváhagyó SMS-ben ellenõrizze a jóváhagyásra váró mûveletet, az összeget és a címzettet, ha szerepel benne!
A banki mûveletek jóváhagyásához használt tokent sose hagyja felügyelet nélkül!
Használjon a mobiltelefonján képernyõzárat!
Csak saját ujjlenyomatait regisztrálja a telefonjába!
Állítsa be úgy a mobiltelefonját, hogy az SMS-ben kapott üzenetek tartalma csak a képernyõzár feloldása után legyen látható!
(forrás: kiberpajzs.hu)
Zala Vármegyei Rendõr-fõkapitányság Bûnmegelõzési Alosztálya