Kiemelő fotó - Szeptember 2. - Városligeti Mentõnap

 

2023. szeptember 2-án tartotta az Országos Mentõszolgálat (OMSZ) családi napját a Városligetben, amelyre – idén második alkalommal – az Országos Rendõr-fõkapitányság Ügyeleti Fõosztály is meghívást kapott. Célunk elsõsorban a hívásfogadó központok munkájának hiteles bemutatása, a segélyhívószámok rendeltetésszerû használatára történõ figyelemfelhívás volt. A rendezvényen az OMSZ elsõdleges tájékoztatása alapján megközelítõleg 7660 fõ vett részt.

A kisebb gyerekeknek játékos feladatokat kellett megoldaniuk, színezhettek, labirintuson keresztül kellett a rendõrt a bûnözõhöz eljuttatni, képek közötti különbségeket kellett megkeresniük, kirakós játékkal játszhattak, de rendkívül népszerû volt a célbalövõ verseny is. A felnõttek tudását kvízekkel, szókeresõ feladvánnyal teszteltük.

Valamennyi programunk rendkívül népszerû volt az érdeklõdõk körében. A helyes megfejtõket apró ajándékokkal jutalmaztuk. Szórólapokat adtunk az érdeklõdõk számára, és beszéltünk arról is, hogy mennyire káros az, amikor a segélyhívószámokat szórakozásból hívják fel, mivel kiemelkedõ feladatunknak tartjuk ezen hívások számának csökkentését, ezért a rendezvényeken kívül számos iskolában, bûn- és balesetmegelõzési rendezvényen, nyugdíjas klubban, közösségi médiában történõ megjelenés során tájékoztatást tartunk a segélyhívószámok használatával kapcsolatos tudnivalókról, azok jogszerû használatáról.


2023 nyarán, a késõ délutáni órákban a Hívásfogadó Központ Miskolc operátora fogadott egy Pest vármegyébõl érkezõ hívást. A bejelentõ elmondta, hogy egy számára ismeretlen hölgy, aki félretárcsázott, felhívta és elõadta, hogy cukorbeteg, valamint hogy nagyon rosszul érzi magát. Ezután a bejelentõ hiába próbálta visszahívni, a nõ már nem vette fel a telefont, így sem a neve, sem a tartózkodási helye nem derült ki, csupán a telefonszáma volt az egyetlen információ.

A hívásfogadó megpróbálta felhívni a megadott telefonszámot, azonban nem járt sikerrel, a hölgy nem vette fel. Ezután az online tudakozóba írta be a telefonszámot, ahol a szám alapján sikerült kideríteni a hölgy nevét és a hozzá tartozó lakcímet is. A hívásfogadó geokódolta a talált címet, majd rögzítette az adatokat. Közben folyamatosan próbálta elérni a bajba jutott nõt is, aki végül felvette a telefont. Beszéde alig volt érthetõ, azonban megerõsítette, hogy valóban nagyon rosszul érzi magát, egyedül van otthon, a kulcs a férjénél van, akit nem ér el, így ki sem tudja nyitni az ajtót.

A hívásfogadó egyeztette a címet, amely azonos volt az online tudakozó által talált címmel, majd az adatlapot továbbította az Észak-alföldi Regionális Mentõszervezet Szolnok Irányító Csoport, a BM OKF Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Mûveletirányító Ügyelet és a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Rendõr-fõkapitányság Tevékenység-irányítási Központ felé, majd többrésztvevõs konferenciahívásba kapcsolta a nõt.

A segítség idõben érkezett, az OMSZ munkatársai stabilizálták a hölgyet, majd kórházba szállították, ahol szakszerû egészségügyi ellátásban részesítették.

(ORFK RFI Ügyeleti Fõosztály 112-es hírlevele, 2023. évi 3. szám)

Széchenyi logok