Kiemelő fotó - A segélyhívószám nem játék! Helyes használatával életeket menthetünk!

 

2023 nyarán, a hajnali órákban a Hívásfogadó Központ Szombathely operátora fogadott egy Budapestrõl érkezõ hívást. Tekintettel arra, hogy a bejelentõ magyarul nem, csak angolul és németül tudott kommunikálni, a hívásfogadó a hívás átadását kezdeményezte egy mindkét nyelvet jól beszélõ munkatársa részére.

A bejelentõ elmondta, hogy õ egy 14 éves lány, akit Ausztriában eltûnt személyként tartanak nyilván. A szökést egy nála fiatalabb lánnyal együtt tervelte ki, aki azonban meggondolta magát és mégsem szállt fel a Bécsbõl Budapestig közlekedõ vonatra. A bejelentõ elmondta, nagyon megbánta, hogy elszökött otthonról és jelenleg a Déli pályaudvaron tartózkodik. Az összes pénzét elköltötte, így enni- és innivalót sem tud venni, valamint a hazautazását sem tudja önerõbõl megoldani.

A hívásfogadó tisztázta a bejelentett esemény körülményeit, majd soron kívül elektronikus adatlapot továbbított a területileg illetékes Budapesti Rendõr-fõkapitányság Tevékenységirányítási Központ részére és konferenciabeszélgetést kezdeményezett az illetékes készenléti szerv bevonásával.

Az operátor röviden tájékoztatta a tevékenységirányítót az addig megszerzett releváns információkról és felajánlotta, hogy tolmácsként segíti tovább annak munkáját az idegen nyelvû kommunikáció lefolytatásánál. Az ügyeletes elfogadta a segítséget és megkérte a hívásfogadót, hogy csak azt követõen szakítsa meg a vonalat, miután megbizonyosodtak róla, hogy a járõrök a helyszínre érkeztek.

A konferenciahívás alatt kiderült, hogy a bejelentõ lány személyiségzavarral küzd, érzelmi állapota nagyon labilis, emiatt orvosi kezelésre szorul, azonban gyógyszereinek szedését egy hónapja abbahagyta. Elmondta, hogy az otthonából történõ szökésének különösebb oka nem volt, csak „belsõ késztetést” érzett rá.

A hívásfogadó higgadt, empatikus, határozott kommunikációjával, kiemelkedõ szakmai tudásával, továbbá példaértékû hozzáállásával és az adott helyzetre való gyors reagálásával lehetõvé tette az eset pozitív végkimenetelét. Ennek köszönhetõen a helyszínre érkezõ járõrök a konferenciabeszélgetés nyolcadik percében rátaláltak a kiskorú személyre és átvették az intézkedést. A hívásfogadó csak ezt követõen bontotta a vonalat.

(Forrás: 112-es hírlevél)

Széchenyi logok