Kiemelő fotó - 50 milliomodik hívás

 

10 év, 50 millió hívás. Másnak ezek csak számok, de a hívásfogadó központok munkatársai a számok mögött hosszú, gyakran kimerítõ szolgálatokat, szeretteik nélkül töltött hétvégéket és ünnepnapokat, folyamatos képzéseket, újabb és újabb megoldandó feladatokat látnak.

És látnak bajba jutott embereket, hozzátartozóik életéért, egészségéért, testi épségéért aggódó, évek vagy akár egy élet munkája során megszerzett vagyontárgyaikat féltõ állampolgárokat, idõjárási katasztrófa pusztító nyomait, égõ épületeket, balesetet szenvedõ embereket és jármûveket. Látnak gyermekeket, felnõtteket, idõseket, akik a segítségüket kérik. És természetesen látják azokat is, akik indokolatlanul, ok nélkül vagy akár szórakozásból vesznek el értékes perceket olyanok elõl, akik valóban segítségre szorulnak.

2024. december 10-én az esti órákban a szombathelyi Hívásfogadó Központba érkezett egy segélyhívás Budapestrõl. A bejelentõ egészségügyi panaszokkal küzdõ idõsebb hozzátartozójához kérte a Mentõszolgálat segítségét. Egy átlagos hétköznap este, egy átlagos bejelentés. Ami különlegessé tette, hogy 2014. március 13-a, a hívásfogadó központok mûködésének kezdete óta 50 milliomodik alkalommal hangzott el a „Segélyhívó Központ. Jó napot kívánok! Miben segíthetek?” beköszönés.

Köszönjük a hívásfogadó központokban, a tevékenység-, a mentés- és mûveletirányításban dolgozó munkatársainknak azt az elhivatottságot, kitartást és erõt, amellyel nap mint nap kifogyhatatlan energiával fáradoznak a bajba jutott állompolgárok megsegítésén.

A fotón Turi Ágnes munkavállaló, az 50 milliomodik segélyhívás fogadója.

(Az ORFK RFI Ügyeleti Fõosztály 112-es hírlevele)

Széchenyi logok