
Országos Kríziskezelõ és Információs Telefonszolgálat
Az Országos Kríziskezelõ és Információs Telefonszolgálat (OKIT/Szolgálat) a kapcsolati erõszak, valamint az emberkereskedelem áldozatainak megsegítésével foglalkozik. A Szolgálat az információnyújtás mellett azonnali segítséget nyújt azokban az esetekben, amikor a kialakult helyzetet sem a helyi szociális és gyermekvédelmi rendszer, valamint az ezen intézményekhez kapcsolódó jelzõrendszeri tagok, sem pedig az érintett áldozatok természetes támogató rendszere nem tud megfelelõen megoldani. A Szolgálat rászorultság és szabad férõhely esetén, az áldozattal egyeztetve, krízisközpontban/titkos menedékházban/védett szálláshelyen történõ azonnali elhelyezésben is tud segítséget nyújtani. Továbbá a Szolgálat ingyenes jogi tájékoztatást biztosít hétfõi napokon 10:00-18:00, szerdán és pénteken 8:00-12:00 közötti idõszakokban.
Mindezen feladatok és célok elérése érdekében a Telefonszolgálat Magyarország egész területérõl anonim módon éjjel-nappal ingyenesen hívható. A Telefonszolgálat külföldrõl is elérhetõ, azonban ezek a hívások díjkötelesek. A hívásokról hangfelvétel nem készül.
Az OKIT elérhetõségei:
Telefon: 06 80 20 55 20
E-mail: okit@segelyszervezet.hu
Web: okit.hu
Krízisambulancia
Magyarország területén 9 kríziskezelõ ambulancia segíti a kapcsolati erõszak áldozatait. Ezen ambulanciák feladatai közé tartozik a kapcsolati erõszak folyamatainak korai észlelése annak érdekében, hogy az áldozatok minél hamarabb segítséget kapjanak, megelõzve a súlyos, életveszélyes krízishelyzetek kialakulását. A kríziskezelõ ambulanciák szociális szakemberek, jogászok, pszichológusok bevonásával segítik a kapcsolati erõszak áldozatait vagy azok hozzátartozóit, valamint a velük kapcsolatban álló szakembereket.
A kríziskezelõ ambulanciák további feladata, hogy regionális szintû társadalmi szemléletformálást valósítsanak meg, valamint hálózatfejlesztés keretében koordinációs feladatok ellátásával, összekötõ kapocsként mûködjenek a további segítõ szervezetek és a gyermekvédelmi észlelõ- és jelzõrendszer tagjai között.
Személyes tanácsadás krízisambulanciákon - Ökumenikus Segélyszervezet
Online anonim tanácsadás
Az Ökumenikus Segélyszervezet létrehozott egy olyan oldalt, melyen keresztül névtelenül, biztonságos módon, teljes titoktartás mellett a kapcsolati erõszak áldozata kérdéseket tud megfogalmazni, információt, tájékoztatást kérhet jelenlegi helyzetének megoldása érdekében. Az áldozat által felvázolt probléma megoldása érdekében - maximum 4 munkanapon belül – az adott területre specializálódott jogász, pszichológus, szociális munkás átfogó tájékoztatást, információt nyújt a lehetõségekrõl, a helyben elérhetõ segítõ szervezetekrõl.
Az erõszak nem elfogadható! - Ökumenikus Segélyszervezet
Bright Sky applikáció
A kapcsolati erõszak áldozatait segíti az Androidos és iOS telefonkészülékekre letölthetõ Bright Sky HU mobilalkalmazás. Az app nemcsak a bántalmazó kapcsolatban élõk számára jelenthet hatékony segítséget, de a közvetlen környezetük számára is hasznos információkat ad a segítségnyújtásról. Az alkalmazásban a kapcsolati erõszak felismerését, illetve a kilépést segítõ edukációs tartalmak mellett megtalálhatók az országos és regionális segítõ szervezetek közvetlen elérhetõségei is.
Az alkalmazás számos funkcióval segíti az áldozatok és környezetük tájékozódását a kapcsolati erõszak témájában. Az „online biztonsági útmutató” menüpont alatt az áldozatok hasznos információkat találnak arra vonatkozóan is, hogy miként óvhatják meg digitális intimszférájukat, email és közösségimédia-fiókjaikat a bántalmazótól. Az applikációban a felhasználók többek között egy rövid, tizenkét kérdéses gyorsteszt megválaszolásával elemezhetik saját helyzetüket és megtudhatják, valóban bántalmazó-e a párkapcsolatuk, illetve esettanulmányokat olvashatnak a szexuális beleegyezés és zaklatás témakörében.